Recreatie marketing – het belang van online marketing in de leisure sector
Net als in elke andere sector is online marketing een belangrijk onderdeel van recreatiemarketing. Je wilt de juiste mensen bereiken met de juiste boodschap. Ik ondersteun je bij het formuleren en verspreiden van je bericht op een manier die mensen aanzet tot actie. Hiervoor gebruiken we handige tools en technieken zoals SEO, SEA en Google Ads.
Online strategie en campagnes leisure sector
De eerste stap in je online marketingplan is het bepalen van de juiste strategie en vervolgens het opzetten van je campagnes. Point Marketing adviseert wie je doelpubliek nu eigenlijk is en wat hun behoeften zijn. We bekijken je huidige strategie en verbeteren deze waar nodig en mogelijk.
Verder stellen we meteen enkele doelen: welke resultaten wil je behalen, hoeveel websitebezoekers wil je bereiken? hoeveel mensen wil je online bereiken die ook effectief een entreekaart kopen, een arrangement of een verblijf boeken?
Aan de hand van deze doelen kunnen we dan later bekijken of campagnes al dan niet geslaagd zijn en waar we nog beter dienen op in te zetten. Point Marketing tilt samen met jou je online aanwezigheid naar een hoger niveau.
Google Ads
Iedereen wil dat zijn of haar website zo hoog mogelijk op de belangrijkste zoekmachine, Google, te voorschijn komt wanneer iemand er naar op zoek gaat. Hoog gerangschikt staan op Google is niet eenvoudig. Google Ads kunnen daarbij helpen. Deze kosten echter heel wat geld dat je beter slim besteed. Als Google Partner kan ik je met nog meer kennis en inzichten helpen met zowel je Google rangschikking als je Google advertenties.
Point Marketing ondersteunt je organisatie bij het benutten van de Google Ads mogelijkheden. Deze advertenties komen in verschillende vormen, voor elk wat wils. Ik adviseer je bij het optimaliseren van Search, Display en Video ads. We bekijken hoe we welke advertenties willen inzetten zodat dit jouw organisatie en budget ten goede komt.
Wanneer we aan de slag gaan met Google Ads, zorgen we er ook voor dat de andere google Tools optimaal werken. De data die we verzamelen via je website, de advertenties en Google laten we niet verloren gaan. Denk hierbij aan tools zoals Google Tag Manager en Google Analytics 4. Hierop analyseren we de data regelmatig en we gebruiken deze om advertenties bij te stellen of te optimaliseren. Jouw ideale bezoekers vinden binnenkort de website van je fitness, kasteel of waterpark in één, twee, drie.
Google Grants
Is je organisatie een VZW of non-profit organisatie? Dan helpt Point Marketing je ook met het aanmelden en inrichten van Google Grants campagnes. Dat is een beurs die Google geeft aan organisaties die zonder winst ogend doel te werk gaan. Deze krijgen van Google maandelijks $ 10,000 om in zetten voor Google advertenties. Zo draagt de wereldberoemde zoekmachine bij aan een betere wereld.
Samen bekijken we of je kans maakt op dit mooie maandelijks bedrag en breng ik de aanvraag voor je in orde. We bekijken hoe we de $ 10,000 optimaal kunnen inzetten ten voordele van je organisatie en de beste resultaten (waardevolle conversies).
Sociale media voor de vrije tijdssector
De meeste vakantieparken, zwembaden en campings zijn al vertegenwoordigd op sociale mediakanalen. De vraag is, gebruik je wel de juiste kanalen op de juiste wijze? Facebook en Instagram zijn enorm populair maar misschien zit je doelpubliek wel meer op Twitter of TikTok. Goed nadenken over welke kanalen je inzet en hoe je deze gebruikt is belangrijk. Als social media specialist help ik je hierbij.
We kijken op welke kanalen je bezoekers aanwezig zijn, welke trends zij volgen en wat belangrijk is voor hen. Je hoeft als hotel, pretpark of evenementenhal zeker niet steeds op alle kanalen en op elk moment actief te zijn. Efficiënt inspelen op de juiste trends en strategische platformen kan je een veel betere ROI opleveren.
SEO en SEA voor de cultuursector
Twee intussen veel besproken technieken, waar ook ik het belang van in zie, zijn SEO en SEA, ook wel seach engine optimization en seach engine advertising.
Beide technieken zorgen ervoor dat je website beter vindbaar wordt op zoekmachines en sociale media. SEO wordt vaak gelinkt met Google maar is tegenwoordig ook niet meer weg te denken van sociale media. Zo zullen je ideale bezoekers en klanten je online berichten gemakkelijker vinden wanneer je teksten, alt-teksten en URL’s de juiste zoekwoorden bevatten. SEO en SEA is echter veel meer dan dat. Het is de moeite waard om te investeren in deze handige trucjes en een goede strategie hiervoor op te zetten.
Contentproductie
Naast het bedenken van de ideale strategie, het aanwezig zijn op de juiste platformen en het gebruiken van efficiënte tools, ondersteun ik je met het maken van interessante content. Jij wil dat wat je deelt met je (potentiële) bezoekers er ook mooi en professioneel uitziet.
Drone opnames
Aan de hand van droneopnames kan ik de beste eigenschappen van je waterpark, natuurdomein of speelhal mooi in de verf zetten. De drone maakt kwaliteitsvolle beelden die gebruikt kunnen worden op verschillende kanalen en voor presentaties. De drone kan ook luchtopnames maken voor video of foto.
Virtuele tours
We maken je content nog aantrekkelijker met virtuele tours. Dankzij video- en drone opnames kunnen we gebouwen, parken of evenementen op een unieke manier in beeld brengen. Zo geef je je doelpubliek een exclusieve kijk achter de schermen of een sneak peek van een nieuw evenement. Spannend!
Til je online marketing naar een hoger niveau
Point Marketing gaat met jou aan de slag om de online marketing van je vrije tijds- of cultuurorganisatie kracht bij te zetten. Jouw online aanwezigheid verbeteren en vergroten is mijn missie.
Door het slim gebruiken van platformen zoals Google Ads, Facebook en je website en het handig inzetten van tools zoals drones, SEO en Google Grants, haal ik het beste uit jouw organisatie.
Contacteer me voor een kennismakingsgesprek of om meteen de handen uit de mouwen te steken.